Известие

Collapse
No announcement yet.

Схема на охладителната система

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Схема на охладителната система

    Здравейте, някой може ли да ми даде схема на охладителната система на 156 2.0ТС CF2 мотора.

    Най- вече ме интересуват връзките при термостата. Как работи с двата кръга?

    Какъв е малкия и откъде минава големия кръг? Малкия кръг затваря ли се?
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

  • #2
    Малкия не се затваря, само големия, този дето антифриза минава през радиатора.

    Термостат

    Двигателят и останалата част от оборудването на лекия автомобил трябва да работят при определена температура, за да се постигне оптимална ефективност. Целта на регулирането на охладителната система е да се постигне възможно най-бързо оптималната работна температура и в последствие да се поддържа тя постоянна.
    Тази цел може да бъде постигната чрез осигуряването на интелигентен контрол над охладителната система и циркулацията на охладителната течност. Термостатите Behr изпълняват успешно тази задача благодарение на простата си, но ефективна технология. Сърцето на термостата е елемент, базиран на парафин, който е доказал своята надежност и прецизност.





    Устройство на термостат:
    Той дава възможност за бързо загряване на двигателя и автоматично поддържане на температурата на охладителната течност в определени граници. Термостатът обикновено се поставя в охладителната система на пътя на водата от водната риза към радиатора. Той представлява клапан, който се привежда в действие от течност, твърд пълнител или биметална спирална пружина. Най-голямо приложение намират течностните термостати. При тях в тялото е поставено нагънато месингово мехче. В него херметически е затворен етилова течност, която при загряване до определена температура се изпарява. Върху мехчето е закрепено стебло, а върху стеблото – термостатен клапан, леглото на който е притегнато между тялото и изходящия тръбопровод.


    Действие на термостат
    Когато двигателят е студен, мехчето на термостата е свито и клапанът е затворил пътя на охлаждащата течност към радиатора, т.е. радиаторът е изключен. Тогава течността под действие на водната помпа се движи от нея, към разпределителната тръба, водната риза и през канал постъпва отново в помпата. Така малкото количество охлаждаща течност, намираща се във водната риза се загрява по-бързо и двигателя достига по-бързо работна температура. При загряване на охлаждащата течност до 78˚ - 82˚С, течността в мехчето започва да с изпарява, вътрешното му налягане се повишава и мехчето се разширява във височина, като по този начин постепенно отваря клапана, който прегражда пътя на течността към радиатора. Пълното отваряне на термостатния клапан става при 88˚ - 94˚С. В периода на отваряне на термостата става загряване на течността и в радиатора.

    Копнато от тук - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28482
    __________________
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #3
      Схемата:



      Не е зле да се направи проба за пробив.

      Източва се течността, надува се системата през вентил и на поставен манометър се отчита налягането. След няколко часа се гледа дали налягането е паднало.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Благодаря ви, точно това ми трябваше!

        Поздрави!
        Sport Wagon 2.0TS|LPG

        Comment


        • #5
          Изчезнаха ми общите изминати км.

          Нужен ми е съвет. Смениха ми жилата на скоростния лост, след което ми изчезна от таблото общите изминати км. 187000, появиха се само чертички. А дневният пробег /под чертичките/ си работи - отчита си. Колата е 147, 1.6, 105 к.с.

          Comment

          Working...
          X